Sint Barbara

12 september 2017 - Heerlen, Nederland

Vanaf 2 september is het kampeerleven anders geworden. De vouwwagen is omgeruild voor een caravan. Wat wij altijd al dachten is voor ons waarheid geworden. Met een caravan op stap gaan is geen kamperen! Bij kamperen hoort een echte tent en ook andere omstandigheden.

Met een caravan op stap is met een huisje rondrijden. Dat dit rondtrekken via campings gaat, wil niet zeggen dat het predicaat “kamperen ” hieraan gegeven kan worden. Onze caravan heeft namelijk een WC, douche, oven, elektrische vloer- en plintverwarming, gasverwarming, een stofzuigertje, een koelkast, een afzuigkap, een kook-unit, een rondzit, een vast bed, een TV, een boordaccu, tig horren voor de ramen, een ventilatiesysteem enz.. enz… Dan is dit dus echt geen kamperen.

Met andere woorden we hebben nu, vanaf september, een nieuw hoofdstuk ingeluid en zijn eerst neergestreken bij Sint Barbara in Heerlen (Zuid-Limburg) alwaar we in een huis vakantiewerk aan het doen zijn. De Sint Pietersberg ligt in de badkamer en ook op de benedenverdieping liggen de Limburgse heuvels.  Sint Barbara is de beschermheilige van de Limburgse mijnwerkers en toevallig ligt het klushuis in de Sint Barbarastraat…. Hoe Limburgs wil je het hebben!

20170906Bergpuin120170906JosaandeKlus20170902AutometCaravan20170903JosbijCaravan

In die week hebben we tevens met ons caravannetje kunnen spelen en daarbij lekker alles fout gedaan wat mogelijk is. En na die oefenweek hebben we tot Sint Barbara gebeden, de stoute schoenen aangetrokken en zijn op pad gegaan. We zullen zien wat de reis ons zal brengen

1. Ineke:
    12 september 2017
    Hallo reizigers, op welk nummer woont Anouk in de Sint Barbarastraat???
    en verder wensen wij jullie een hele goede en spannende reis .
    en kijken weer uit naar jullie verhalen.
    vrolijke groet Ineke en joost
  2. Peter en plonie:
    12 september 2017
    leuk jullie bevindingen te lezen. Tja, Limburg is zeker mooi.lieve groet Plonie en peter.