Gran Sasso

24 september 2017 - Roseto degli Abruzzi, Italië

Knarsend en knerpend van alle stenen die onder de auto wegschoten, reden we een verkeerde weg in met een helling naar beneden van zo’n 30%.

We misten een afslag van een natuurgebied en kwamen terecht op een puinhelling annex mogelijke weg. Keren kon even niet daarom moesten we met de auto over een bergkam om verderop een poging tot omkeren te doen. Gelukkig had de auto weinig problemen met het traject van puinsteen, kuilen, bobbels en scherpe bochten. De 2500 cc en de 4WD trok ons met gemak over het huiveringwekkende deel van de weg. Na gedraaid te zijn trok de auto ons zonder problemen weer terug naar het uitgangspunt alwaar we verkeerd waren gegaan.

20170923Puinhelling

Overigens was het uitzicht over Abruzzo fenomenaal. Besneeuwde bergen, groene heuvels en een golvend landschap. Jammer genoeg niet echt naar behoren vast te leggen op de gevoelige plaat. Vooral de brede besneeuwde achtergrond maakte het uitzicht erg bijzonder.

We vervolgden onze tocht naar het aangrenzend natuurgebied Gran Sasso. Wat overigens in Italië opvalt is dat er meer Panda’s zijn dan in China. De Appenijnen waar Gran Sasso in ligt is eigenlijk best wel een onbekend berggebied voor ons. De Corno Grande bijvoorbeeld is zo’n 2912 meter hoog. Oftewel deze keten van bergen die best aardbeving gevoelig is, is niet te onderschatten.

20170923Mooiberggebied

Helaas konden wij de Corno Grande niet beklimmen omdat er een groot sneeuwveld over de bergpaden lag waarvoor je stijgijzers nodig hebt. Ach je kunt niet alles hebben. Wel kwamen we al klauterend, hijgend, zwoegend, transpirerend en natuurlijk regelmatig rustend op een imponerende hoogte van 2390 meter.

20170923JosopIJsveld20170923OpdetopCok

Hoewel we ons vooraf afvroegen of we deze klim zouden aanvangen konden we na afloop zeer tevreden zijn; dit hadden we niet willen missen.

20170923HoogteMelding20170923OpdetopJos20170923sneeuwbal

1. Janneke:
    24 september 2017
    Marleen ging daar altijd heen
    Goed dat jullie zo een sterke auto hebben
  2. Peter:
    24 september 2017
    Welk merk auto heb jij?
  3. Leen en Marja:
    25 september 2017
    Bloedstollend! Geknepen billenwerk. De combi heeft zijn vuurdoop gehad en jullie ook.
    Stond er op de kaart geen rood caravannetje met een kruis erdoor?