Arc Ono at Last

1 oktober 2020 - Harwich, Verenigd Koninkrijk

Wat een Knakenbedoening de boulevard en hoofdstraat van Great Yarmouth!Het lijkt op Las Vegas maar dan voor  de ‘gewone man’. Spookhuizen, goktenten, rammelkasten, schiettenten noem maar op en dat gaat kilometers lang door. Op de pier kun je echt niet van de zee genieten; je ziet namelijk het water bijna niet. De pier is een en al ‘geldklopperijgebeuren’. Maar goed, we zijn er even naar toe gefietst, niet wetende wat ons te wachten stond. Ach ja, voor een keertje dit gezien te hebben was eigenlijk wel leuk. De winkeltjes in de hoofdstraat verkochten voornamelijk ‘AliExpress-spul’, dat je op internet voor een schijntje van de gevraagde woekerprijs binnenhaalt. Great Yarmouth behoorde zo’n beetje tot een van onze laatste kampeerstops.

Motoren kermisSnoeperijtjesWinkelstraatPaard en wagen

Vanuit de camping “The Wild Duck” nabij Great Yarmouth  kachelden we weer richting Harwich waar Ferry ons stond op te wachten. Twee maanden Groot-Brittannië gingen toch wel weer snel voorbij. Terugkijkend vonden wij het westen van het land qua natuur veel interessanter dan het oosten, maar dat is denken we, meer een persoonlijke beleving.

EbCoronaflesKeramiekhuis

Ongetwijfeld heeft iedereen begrepen waar de titels van de geschreven stukjes van zijn afgeleid. Voor wie het nog niet gezien had: Ano Roc(k), An Orco, Racoon, On Coar, No Cora en Arc Ono zijn anagrammen voor Corona.

Voor wat betreft het omgaan met het besmettingsgevaar tijdens onze vakantie, viel ons het volgende op: In Groot Brittannié gaat men veel consequenter om met de corona-voorschriften dan in Nederland. Het dragen van mondmaskers is voor niemand een probleem en verplicht voor de toegang tot winkels en andere ruimten (recepties, restaurants etc). Campings/winkels ed die de veiligheid niet kunnen garanderen zijn gesloten. Desondanks was (is) er ook in GB een tweede Coronagolf.

De campings in de interessante gebieden waren bijna allemaal ‘Fully Booked’. Ook hier hadden veel mensen hun vakantie naar september en oktober verzet en bleef iedereen in eigen land ter voorkoming van twee weken quarantaine bij terugkeer in het buitenland. Alle campings moesten we vooraf reserveren en doorgaans hadden we zo’n 15 tot 20 telefoontjes nodig om Jozef en Maria in een stal te krijgen. Bij veel campings waren de sanitaire voorzieningen gesloten en kon je alleen terecht als je “self-sufficient” was. Ook kwamen we campings tegen  waar de toilet- en douchegelegenheden deels geopend waren en hadden ze de hokjes om en om gebarricadeerd. En bij ieder bezoek steeds de mondkapjes op. Veel musea en interessante plekken om te bezoeken waren gesloten en even leuk funshoppen was er deze reis echt niet bij. Wel fijn was dat als we dan ergens wel terecht konden het niet zo ontzettend druk was

De Ferry naar Ierland, die we al in januari geboekt hadden hebben we nu verzet naar mei 2021. Het is afwachten wat Corona dan gaat doen.

Tenslotte hebben we met plezier de diverse reacties van jullie gelezen. Iedereen veel dank hiervoor en hopelijk tot ziens in Ierland.

Stena LineLege boot Stena Line

1. Janneke:
    1 oktober 2020
    Het was weer leuk om te lezen
  2. Ruud Bos:
    1 oktober 2020
    nou jammer dat het al weer over is,tijd gaat inderdaad snel.
  3. Gabi:
    1 oktober 2020
    does this mean home sweet home now (where your heart is) ?
  4. Leen en Marja:
    1 oktober 2020
    Bedankt dat we weer hebben mogen meereizen. We hebben van de leuke stukjes genoten.
    Wel thuis!
  5. Brigit en Theo:
    1 oktober 2020
    Ja, Wij sluiten ons aan bij Leen en Marja, super leuk - jullie mooie verhalen.
    Het is alweer heel wat jaartjes geleden, dat wij the UK hebben bezocht, heerlijk.
    Veel kwam weer boven. Nogmaals hartelijk dank...
    Een behouden vaart, en tot binnenkort.
  6. Steven:
    1 oktober 2020
    Welkom terug weer 🙂 Leuk om jullie verslagen te lezen!