Cinque Terre

21 oktober 2017 - Deiva Marina, Italië

Het begon  ‘s ochtends al goed met een hysterische ticketmachine die in het Italiaans tegen ons aan het schreeuwen was. We waren al twintig minuten bezig om gewoon een treinkaartje uit het apparaat te frummelen. Elke keer moesten we opnieuw beginnen omdat de prijs niet goed was, het aantal kaartjes niet correct of de bestemming werd overgeslagen. Hoewel wij ons eerst domme Hollanders voelden bleek, toen we een aantal mensen voorlieten, dat ook zij de schreeuwerige dame uit de machine tegenkwamen die hen ook verkeerde tickets probeerde aan te smeren. De tijd begon te dringen omdat de trein er bijna aankwam. Snel probeerden we het nog een aantal keren. Terwijl we op het perron rondkeken of er misschien een spoorwegbeambte was die ons zou kunnen helpen kwam de trein piepend en snerpend binnenlopen. Wat nu?  Bij het fluitje van vertrek sprongen we toch maar de trein in en werden heuse zwartrijders. Halverwege zagen we een conducteur, die weliswaar nog in een ander treinstel stond, maar toch echt onze kant op kwam. Voor ons zat een backpacker die nogal last scheen te hebben van zijn rugzak. Daarom hing hij de zak aan een rode haak die enigszins uitstak.De rugzak kwam samen met de haak omlaag en de trein kwam tot stilstand. De noodrem! De conducteur kwam direct naar ons compartiment en de backpacker stond er beteuterd bij te kijken. Wij maakten van de gelegenheid gebruik om naar het vorige treinstel te lopen, waarmee we de conducteur ontliepen.

5terre25terreselfi

Na Toscane zijn we in een ander deel van Italië aangekomen. Het gebied onder Genua dat Cinque Terre genoemd wordt, vanwege de vijf unieke dorpjes die langs de kust tegen de rotsen gebouwd zijn. Wij bezochten deze plaatsjes met de trein en voor wie de namen van de dorpjes wil weten: Monterossa, Vernazza, Corniglia, Manarola en Riomaggiore.

20171016bootjes5te5terreJos35terreFish

Aanvankelijk wilden wij te voet enkele dorpen bezoeken, echter diverse wandelpaden waren ingestort waardoor de toegang tot deze routes afgesloten was. De trein was voor ons een alternatief. Na uitgebreid de dorpjes te hebben bekeken, bezochten we de volgende dag  het gebied nogmaals, maar nu met een boot. Ook dit hadden we zeker niet willen missen. Het is wel duidelijk waarom vele Japanners en Amerikanen hier naar toe komen. De dorpen zijn echt wonderschoon.

5terrejos45terreJos25terrejos

5terrepanorama

1. Ruud Bos:
    21 oktober 2017
    Mooi zeg en wat een lekker weer,strak blauw hemeltje
  2. Ineke:
    22 oktober 2017
    Hallo reizigers...

dank voor alle mooie foto's , met dat mooie fotomodel.

vrolijke groet Ineke