Margrethe II

7 augustus 2018 - Gråsten, Denemarken

margrethe II

Wij Koningin Margrethe II van Denemarken, heeft het ons behaagd om Jos en Cok hierbij persoonlijk uit te zwaaien na het volbrengen van hun tocht langs  de Margrietroute.

Rond het paleis van de koningin in Gråsten was het een drukte van belang. De vlag hing uit dus de koningin was thuis. Zij en haar zus zaten heerlijk koninklijk van hun kopje koffie te genieten, waarbij zij natuurlijk met de royal pinken omhoog zaten. Voor de deur stonden vele mensen te wachten op de koningin die met haar zus ons zou komen uitwuiven. Dit omdat wij de Margrietroute rond Jutland geheel en al volbracht hadden. De wacht met kolbakken en de militaire harmonie stonden reeds klaar voor het imposante afscheid.

Toen de klok van de paleistoren geluid werd kwam koningin Margrethe II met haar zus naar buiten. Omdat er zo veel mensen op de been waren was het een beetje riskant geworden voor de koningin om ons persoonlijk de hand te schudden, daarom bleef zij maar veilig in de deuropening staan zwaaien. Alle mensen zwaaiden terug. Zij dachten namelijk dat de koningin naar hen aan het zwaaien was; wisten zij veel….

Voor ons was dit het ultieme afscheid van Denemarken c.q. Jutland.

Wij hebben onze dank en bewondering via de App aan koningin Margrethe II overgebracht.

Dag Margrethe tot een volgende keer !

paleis Gråsten20180728_07223220180727_12461520180727_12434920180727_12424020180727_12400020180727_12392620180727_123711

1. Peter:
    7 augustus 2018
    Jullie zijn toch nog niet klaar? Dit was alleen Jutland. Rest volgt toch nog?