On Coar in the Lakes

21 september 2020 - Belton, Verenigd Koninkrijk

Gemiddeld valt er 3000 mm regen per jaar in het Lake District, oftewel 3 meter! En om een beetje beeld te krijgen, in  Nederland valt gemiddeld zo’n 700-800 mm. Geen wonder ook dat het Lake District zo mooi groen is. Alle bergen hoger dan 900 meter liggen in het District en wij hebben dus ook zo’n berg beklommen. Natuurlijk niet via het gangbare pad omdat we het spoor weer eens bijster waren! Maar daar de aanhouder wint kwamen wij wel op een prachtig uitzichtpunt. De berg omhoog was erg stijl, rotsig, zompig en behoorlijk glad. De terugtocht liepen we  wel over het juiste pad en dat ging mooi geleidelijk naar beneden waardoor we goed van ons af konden kijken. In Aberwrithwith (Wales) hadden we nieuwe bergschoenen gekocht en ook van de prijzen van de schoenen kun je zeggen dat die aanmerkelijker lager zijn dan in Nederland. Een leuke meevaller dus en daarbij zitten ze perfect. In het Lake District ben je geneigd constant te blijven fotograferen zo mooi is het.

Zicht over heuvels Meertje in bergenWeide en bergen

Tot onze verrassing konden we er ook goed fietsen. Hoewel de dalings- en stijgingspercentages af en toe behoorlijk heftig waren, was het goed te doen. We vinden het namelijk heel onrustig fietsen als er constant passerende auto’s in je nek hijgen. Onderweg hebben we meteen de ridders een bezoek gebracht.

KasteelMosmuurRode Muur    Door de plassenFietspadRavenZelfs fietsenVertrekken uit Lake District was nog wel even een dingetje. Ook in Engeland nemen “de jongens van de bouw het niet zo nauw”. In het toch al zeer krappe toegangspaadje naar de camping toe had de een of andere lolbroek z’n bouwmaterialen neergezet. De auto-met-caravan kon onmogelijk hier de bocht door. Gelukkig bracht de mover uitkomst. Dat wil zeggen de caravan loskoppelen en op de mover de bocht om.

Goed dat de “oudjes” de 1500 kg wegende caravan niet hoefden te duwen c.q. trekken…..

Op de mover de bocht door

1. Steven:
    21 september 2020
    Wow, mooi gebied! Geen wild 🦌🐗 gezien of kunnen vastleggen 📷?
  2. Leen en Marja:
    Ha Jos en Cok,
    Dat bochtje nemen ging jullie weer goed af! We herkennen dat nog van Argeles sur mer.
    Wat fijn dat jullie nu ook de fiets kunnen pakken. De natuur is prachtig, mooie kleuren ook.
  3. Peter:
    Prachtig land!
  4. Janneke:
    Mooi zeg
  5. Joke de Wolff:
    21 september 2020
    Wij fietsen momenteel ook en wel in de omgeving Diffelen, Hardenberg, Vilsteren. Oftewel de Vechtdalroute. Jos en Cok, mooie foto's.
  6. Ruud Bos:
    23 september 2020
    Bijzonder mooi daar,zeker dankzij de herfstkleuren en lekker rustig.Ook wel wat waard.