Dovidenja Otok

25 mei 2017 - Krk, Kroatië

Inmiddels kunnen we stellen dat we alle interessante dingen gezien hebben, die op het eiland Krk te vinden zijn. In een review op het internet staat vermeld dat het eiland erg saai is. Volgens ons is de review-schrijver niet verder gekomen dan zijn camper en heeft hij zijn Crocks al die tijd voor de deur laten staan.

Vandaag zijn we in Stara Baska geweest. Ongelooflijk mooi. Met foto’s of panorama-foto’s is de schoonheid van het landschap niet te tonen. Ook woorden voldoen niet. Op onze tocht naar Stara Baska was er gelukkig heel weinig verkeer want we moesten ons door piepsmalle straatjes wurmen. Een tegenligger zou een fiks probleem opleveren. Het was wederom een mooie tocht.

StaraBaskaJosBergCrocksStaraBaskaJosKapel

Voorlopig zijn we klaar op het eiland en gaan we naar Rijeka, alwaar we ons laten inschepen op een motor-zeilboot. Zeer waarschijnlijk zullen we een dag of tien uit de lucht zijn omdat het niet te verwachten valt dat het scheepje WIFI bezit. We slapen aan boord en trekken een dag of wat langs de Kroatische eilanden. De Klapkar hebben we dan ergens ondergebracht De verhalen over het wel en wee aan boord, het dek schrobben en kielhalen (met snorkel) komen later. Voor nu Dovidenja Otok

1. Peter:
    25 mei 2017