De Klapkar

3 januari 2016 - Thuis, Nederland

Ideeën zijn als korrels zand in een oester. Ze groeien langzaam en worden gevoed door allerlei zaken en gebeurtenissen tot er een mooi pareltje ontstaat. Zo ook het idee voor de Klapkar. Wij reizen graag, kamperen graag en houden ook wel van luxe. Daarbij hadden wij het plan opgevat een lekkere lange tijd op stap te gaan. Hotels? Wel leuk, maar te veel van het zelfde en daarbij te prijzig om een lange tijd vol te houden. Een caravan? Wel leuk, maar te zwaar en vervelend rijden, weinig zicht en zwaar trekken en zo. Een tent? Wel leuk, maar te omslachtig om een lekker bedje te creëren en te veel werk om steeds maar weer elke dag de tent op te zetten en af te breken. Na het bezoeken van allerlei kampeerevenementen, tentoonstellingen en dergelijke zijn we blij geworden van de Kariba, een Aart Kok tenttrailer, oftewel de Klapkar. Voordelen: Is gemakkelijk achter de auto (rijdt prima), slaapt comfortabel en is in enkele minuten op te zetten. Na het hele internet afgespeurd te hebben of er Kariba’s voor een interessante prijs te koop waren, vonden wij een mooie Klapkar bij Bravo in Ommen. De aanschaf van deze kar is het begin van onze trektocht door Europa. Het eerste plan is richting Portugal en Spanje te rijden. De mogelijke vertrekdatum is 2 april (ijs en weder dienend). De voorbereidingen zijn reeds begonnen met het aanschaffen van allerlei praktische zaken en het uitproberen van deze reisblog. Oftewel de teerling is geworpen.

20160103_150148[1]

1. Ineke:
    2 april 2016
    Hoi beste luitjes,
    wij wensen jullie een goede reis en vooral ook heel veel plezier!!
    vrolijke groet Ineke en Joost