Voorkoken

6 februari 2016 - Thuis, Nederland

En zo besluiten we om op een mooie, zonnige dag in januari de klapkar de garage uit te rijden om eens te kijken of het ons lukt de tent op een enigszins aanvaardbare manier overeind te krijgen en ook meteen maar eens alle maten goed op te nemen. Er moet namelijk weer van alles worden aangeschaft.

We hadden al wel weer een tent en wat campingspulletjes aangeschaft nadat we eigenlijk dachten klaar te zijn met kamperen (met name ik, Jos).  Maar hoe leuk is het om met de kleinkinderen op een camping in de buurt te staan terwijl papa en mama aan het werk zijn en na het werk ook gezellig aan komen schuiven.

De vouwwagen heeft echter een keuken aan boord en de voorgaande kampeerpartijen grabbelde ik gewoon wat spullen uit huis bij elkaar. Maar nu willen we alles in de vouwwagen laten zitten zodat we, als we op pad gaan, alleen wat kleding hoeven te pakken. Dus tijd om eens rond te kijken naar wat keukenbenodigdheden en ha, wat is Marktplaats dan leuk.                         Bijvoorbeeld een goeie koelkast. Welke zou voor ons de beste keus zijn. Eerst maar eens goed de markt verkennen. Ik kom al snel uit op een absorptie koelkast. Eentje die aangesloten kan worden op het lichtnet, de gasfles maar ook op het sigarettengaatje in de auto. Daarbij geeft een absorptie-koelkast weinig geluid en daar ga ik helemaal voor, geluidsgevoelig als ik ben. En waarachtig, precies het model en merk dat ik uitgezocht heb staat voor 50 euro aangeboden op Marktplaats. Dochterlief haalt m in het land voor ons op en zodra hij in huis is sluiten we hem aan, benieuwd of hij zo geluidsarm is als wordt gesuggereerd.  En ja wel hoor, helemaal goed. Nadeel is dat hij wel zwaar is, voordeel nauwelijks geluid én hij past precies tussen de keukenkastjes.                                                 Zo ook een mooi bordeaux rood mepal eetservies op Marktplaats gescoord voor een leuk prijsje, zo blij mee, past helemaal bij de kleuren van de tent. Daar word ik stiekem blij van want van mij het mag er ook leuk uitzien. Afijn, zo oetelen we lekker an. De tijd gaat voort en voor je het weet zijn we het land uit. Wordt vervolgd……..

1. Peter en plonie:
    21 maart 2016
    Ik volg jullie .
    Liefs van mij.
  2. Sanne:
    3 april 2016
    Lang uitgekeken om lekker met zijn tweetjes de mooiere plekken der aarde te bezoeken maar eerst even optimaal genoten van de kleinkinderen (waar we jullie zeer dankbaar voor zijn)! En dan is het zomaar 2 april! We gaan jullie wel heel erg missen hoor! Maar gelukkig niet voor al te lang want over 3 weken zullen wij ons bij jullie voegen in Lissabon :) Wat voor ons nu nog veel te lang voelt maar vast ook in een mum van tijd zover zou zijn. Geniet van jullie reis en tot snel! X San
  3. Peter en plonie:
    3 april 2016