Ano Rock Cymry

24 augustus 2020 - Ceredigion, Verenigd Koninkrijk

Met een knal kwam de poot van de luifel door het caravanraam Windkracht zeven was de voorspelling De storm echter nam een voorproefje op een onstuimige nacht waarin niet alleen de wind van zich liet horen maar ook de regen zwiepend het dak van de caravan geselde.

kapot raam                             rain

En dat terwijl Nederland een warme nacht beleefde van wel 24,6 graden in Limburg. Desondanks is het hier in Wales mooi, rustig qua toeristen en interessant. Aanvankelijk zouden we op 18 augustus met de Ferry naar Ierland reizen, echter Ierland vraagt ivm de corona om 14 dagen isolement en bij een negatief reisadvies schijn je niet verzekerd te zijn. We hebben daarom de Ferry omgeboekt naar mei 2021.

Gelukkig waren we al een paar dagen in Engeland toen Groot Brittannië opschaalde naar code oranje.

Net op tijd dus. Tot oktober zullen we verder Groot Brittannië verkennen. Heel bijzonder is het dat we in de afgelopen twee weken niet één buitenlandse toerist hebben gezien. Bij de bron van Saint Lawddog hebben we geneeskrachtig water gedronken, zodat we bestand denken te zijn tegen het Coronavirus. Nooit eerder hebben we van deze “Heilige” gehoord. Zijn vader, zo zegt de legende, schijnt koning van Ierland geweest te zijn rond 500-600 na Christus. Het dal waarin we kampeerden heet de toegangspoort te zijn naar de onderwereld. Wij, echter, denken er voorlopig geen gebruik van te maken.

Jos drinkt bron                   Tekst Lawddog

In Fishguard waar we de Ferry naar Ierland achter ons hebben gelaten stonden we op een camping met een toegangsweg die zo smal was dat twee auto’s  elkaar niet konden passeren. Elke keer als we de camping afgingen was het spannend of we het wel zouden redden. Gelukkig ging het elke keer goed. Er zijn hier A-wegen en B-wegen. De B-wegen zijn veelal te smal om ontspannen met de caravan te rijden. De kust van Wales is grillig en mooi. Er loopt een lange afstandswandelpad over de hoge rotsen langs de kustlijn die we natuurlijk een stuk hebben bewandeld.

Mooie kust               Jos kanon

In Fishguard hebben we de nummer één fish-and-chips-zaak van GB bezocht. De vis was uitstekend en we hebben zittend op een bankje heerlijk zitten smullen. Ook hier zijn de coronaregels streng. In winkels moet je een mondkapje voor en er mogen een beperkt aantal klanten in de winkel zijn.

Fish&Chips               Fish&Chipszaak
   Diverse campings zijn dicht en op veel campings die wel open zijn moet je self sufficiënt zijn. Gelukkig hebben we o.i. een luxe caravan met water, gas, elektra, verwarming, wc, voedsel e.d, dus voor ons is het zelf-voorziend zijn, geen probleem. We staan per kampeer-keer zo’n drie of vier nachten op een camping, die we vooraf reserveren. Onze volgende stop zal Devils Bridge zijn.

River Teify               Schoenenpassen Jos

By the way, het caravanraam hebben we zolang  met Gorillatape gerepareerd. De geneeskracht van het bronwater is namelijk niet op het caravanraam van toepassing.

1. Joke de Wolff:
    24 augustus 2020
    Hi Cok en Jos, leuk om jullie weer te volgen op jullie kampeervakantie.
    Groeten, Sam en Joke.
  2. Steven:
    24 augustus 2020
    Hey, leuk om te lezen hoe jullie reis verloopt! Jammer dat Ierland 🍀 er nu niet in zit, wordt volgend jaar dus 🙂 Goede vaart! Mvg, Steven
  3. Peter Bis:
    24 augustus 2020
    Heerlijk Engels weertje! Wales is mooi en toeristen zijn bang voor Corona. Des te minder last hebben jullie van beiden.
    Geniet er van👍
  4. Ruud Bos:
    24 augustus 2020
    Hoi Jok en Cos wij lezen en het met warme belangstelling, gaat zo door. Ook foto's zijn top. Ben benieuwd waar jullie nu weer belanden. Grt
  5. Joost:
    25 augustus 2020
    Top , die :" Klapkar reisblogs,"
    den dank.
    vrolijke groet Ineke