Glavotok

3 mei 2017 - Glavotok, Kroatië

Zit je drie jaar op Spaanse les, kom je in Kroatië terecht. Hoe suf is dat ?

De verkeersborden kunnen ze net zo goed onderste boven ophangen want voor ons is dit een taal die net even buiten ons bereik ligt. Woorden als VRBNIK zien er best wel moeilijk uit, hoewel het niet moeilijk hoeft te zijn, immers ook kinderen spreken Kroatisch.

Opvallend in Slovenië en Kroatië zijn de grote hoeveelheid rokers. Daar waar je in Nederland steeds minder rokende mensen ziet, kom je hier nog overal schoorsteentjes tegen, van tiener tot grijs. Wat grijs betreft laat men Kroatië links liggen en gaan massaal naar rechts, oftewel naar Frankrijk, Spanje en Portugal. Dit voor wat betreft het voorjaar. Sommige andere toeristen zijn met mondjesmaat richting Kroatië getrokken. Wel hebben de Slovenen een abonnement op de Adriatische kust.

Ook wij hebben ons kampement aan de kust opgeslagen en wel in het plaatsje Glavotok.

Vóór ons zien we de bomen en de zee en om ons heen is het mooi leeg. Het uitzicht is dus prachtig en we staan echt goed. Glavotok ligt op het eiland Krk en wij denken dat Otok eiland betekent.

Boomgriezel

De weg naar het kampement wordt zeer interessant als twee caravans elkaar tegenkomen, want deze weg is zeer smal en leuk voor de lak op de auto. Gelukkig hebben wij maar een klein autootje met een klapkarretje er achter. Wel troffen we een dame op onze weg die alleen maar de berm van de weg volgde en toen plotsklaps op de smalle weg voor onze neus stond. Wij hadden haar allang gezien en stonden te wachten. Echter zij zag alleen de stenen en graspollen. Dag mevrouw! Wat nou? Mijn achteruitrijdkunsten zijn van dien aard dat we gewoon bleven wachten tot mevrouw van zins was om de pollen en stenen terug te volgen. Hoewel wij haar vriendelijk toelachte en bedankte, keek zij woest naar ons. Een boze rok uit Glavotok. Last but not least is onze nieuwste rage. We hebben een speciale wijn op de markt gebracht. Dat is toch nog werken in de vakantie. Maar ook onze schoorsteen moet blijven roken……

CokWijn2

4 mei 2017
    Leuk verslag!
  3. Leen & Marja:
    4 mei 2017
    Heel even dacht ik een zelfportret van Cok te zien, tot ik wat beter keek. Dat is vast een KRK- boom.
    Veel plezier saampjes.