Odelouca

21 mei 2016 - São Marcos da Serra, Portugal

Wat wil je nog meer? Aan het ontbijt zitten en kijken naar de bloemenpracht voor de tent, de hop die door het struikgewas hipt, de wielewaal die op de achtergrond voor muziek zorgt en de zwaluwen die vrolijk door de lucht schieten. Geen mens te zien.

Wij stonden op een bijzondere camping in het achterland van de Algarve en wel op de mooiste plek die je zou kunnen wensen.  Dit was een plek om langer te blijven staan. Het internet was weliswaar hopeloos, maar dat was slechts detail.

In ons landschap voor de tent zou je zo een giraffe verwachten; de natuur voor ons leek op een stukje Safari-grond zoals je wel eens op TV ziet.

Dus gewoon lekker van je af kijken. We konden er bijna niet genoeg van krijgen van dit stukje paradijs in het dal van de rivier de Odelouca bij het plaatsje Sao Marco da Serra.

Om in dit dal te komen, moesten er letterlijk nogal wat hobbels genomen worden. Een onverharde weg met kuilen, hobbels, bobbels, scheuren en gaten leidden ons naar de plaats van bestemming. Een tegenligger, met de klapkar achter je,  zou tot grote problemen hebben geleid, zeker op het gedeelte waar de weg langs een afgrond liep. Gelukkig kwamen we niemand tegen.

In dit stukje bijzondere natuur zijn we zo’n dag of 12 gebleven.

Odelouca1

1. Janneke:
    22 mei 2016
    Dus 1 van de plekjes op de wereld waar je gekampeerd moet hebben

Jos alvast fefeliciteerd met je verjaardag en een leuke da
    Kan het nog leuker?
  2. Antoinette Bos:
    23 mei 2016
    Jos van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Zoveel moois is het grootste kado!

kusjes van Wes en Antoinette