Vijf Sterren

1 mei 2023 - Heerlen, Nederland

April, dus weer de hoogste tijd om de caravan aan de auto te haken. Het spits werd traditioneel afgebeten in Heerlen om gezellig een aantal dagen bij Jos en Anouk te bivakkeren. De  tuin van Jos aan de Sint Barbarastraat werd weer omgetoverd tot een heuse privé vijf sterren camping en  is inmiddels officieel omgedoopt  tot “Camping ’t Joske”. Deze camping is van alle gemakken voorzien en het is maximaal genieten van de prachtige tuin.

Het Campingbord2           De Lunch op de camping3

Ter gelegenheid van de verjaardag van Anouk  kwamen Sanne, Ramon en Kai het weekend ook logeren. Sanne en Ramon sliepen  in de B&B van Anouk. Kai, Anouk en Sandro  bemanden de tent en Jos en Cok hadden natuurlijk de caravan tot hun beschikking. De lunch  werd bereid met behulp van een kampvuurtje en dat fikkie deed het goed want in no time waren de broodjes aan de onderkant  pikzwart. Gelukkig konden we dat makkelijk wegsnijden en smaakten ze alsnog overheerlijk. Beter ging het roosteren van de marshmallows en die lieten we ons ook goed smaken.

Zelf vuurmaken2            Marshmallow2

Om het "overleven"  wat extra franje te geven werd een uitdagende klimtocht in Adventure Valley Landgraaf ondernomen en ook meteen maar een aantal keren met een stevige vaart van de berg “afgebobt”. Met Anouk haar metaaldetectors is daarna de camping meteen even afgezocht naar mogelijke munten uit een ver verleden. Er werd tot ieders verrassing een aantal munten uit de grond gehaald, helaas waren die van recentere datum.

Kai in Klimjungle2          Kai en Anouk klimbaan2

Eten deden we in de brasserie  “de Twee Gezusters” gevestigd  in een klooster, midden in de stad Heerlen. De Twee Gezusters is een maatschappelijk gedreven organisatie die als einddoel heeft het voorkomen van eenzaamheid bij ouderen.  Gezellig tussen al die ouderen in hebben  we beide avonden een heerlijk  maaltje  genuttigd en voor we het door hadden was het weekend voorbij. Al met al was het een daverende start van onze reis.

Sanne Bobbaan2aMetaal detectorenKlimgordel aantrekkenZelf gebakken broodjes

1. Peter Bis:
    1 mei 2023
    Veel plezier met de komende reizen.
    Tot 11 mei in zuid Limburg?
  2. Jos & Cok:
    Bedankt
  3. Jos & Cok:
    1 mei 2023
    Ja, tot 11 mei Zuid-Limburg en België. Daarna gestaag omhoog. Vervolgens van Noord-Holland wederom een lus naar het zuiden tot Brugge en weer stapsgewijs terug.
  4. Ruud Bos:
    1 mei 2023
    mooie reportage, komt het Dakota-avontuur ook nog? ( je geeft ze een vinger en dan willen ze de hele hand)
  5. Jos & Cok:
    1 mei 2023
    Dakota staat in de steigers
  6. Joke de Wolff:
    1 mei 2023
    Hoi Jos en Cok, leuk jullie klapkarverhalen te lezen. Het seizoen is weer begonnen. Veel plezier.
  7. Anouk:
    2 mei 2023
    ♥️♥️♥️♥️ wat een heeeeeerlijke vakantie week met jullie ♥️♥️♥️♥️
  8. Janneke:
    2 mei 2023
    Heerlijk verhaal weer
  9. Ger Hoenderdos:
    6 mei 2023
    Cok en Jos hele fijne vakantie, gaat jullie zeker weer lukken.